Izvještaj s radionice u Rijeci

claustra logoU sklopu projekta Claustra u Rijeci, 27. ožujka 2015., održala se je prva u nizu od tri edukacijskih i participativnih radionica na temu “Upravljanje baštinom Claustre”.

Na radionici su sudjelovali predstavnici različitih skupina iz Slovenije i Hrvatske kao što su predstavnica jedinica lokalne i regionalne samouprave, stručnjaci, predstavnici civilnog društva, zaposlenici u kulturi, kao i svi partneri na projektu.

Prvi dio radionice bio je namjenjen upoznavanju s mogućnošču korištenja kulturne baštine u turističke svrhe kroz koje nas je vodio Sanjin Mihelec iz Arheološkog muzeja u Zagrebu. Mihelec nas je također upoznao s osnovnom terminologijom te s važnošću postojanja Plana upravljanja kao osnove za razvoj turističkog proizvoda. Pulska Arena i Nezakcij služili su kao primjeri dobre prakse, kao i izazove koji se javljaju pri upravljanju nepokretnom arheološkom baštinom u turističke svrhe, a predstavio nam ih je Darko Komša iz Arheološkog muzeja iz Pule. Ana Plestenjak iz Arhej d.o.o., Slovenija predstavila nam je rezultate provedenog prekograničnog projekta iz kojeg su proizašle smjernice za upravljanje prekograničnih kulturnih spomenika vojnoga značaja.

Drugi dio radionice bio je usmjeren na samu Claustru. Slijedila su predavanja o Claustri kako bi se svi sudionici upoznali s samom baštinom, njenim karakteristikama i dionicama, koja su predstavili Josip Višnjić iz Hrvatskog restauratorskog zavoda – hrvatski dio Claustre i Katharina Zanier, Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije po predlošcima Jureta Kusetiča iz Narodnog muzeja Slovenije – slovenski dio Claustre.

Prezentaciju projekta Claustra – Kameni branici rimskoga imperija, njegove ciljeve i aktivnosti, predstavila je Ana Golja iz Udruge Žmergo. Slijedila je prezentacija ciljeva, prednosti, izazova i scenarija upravljanja baštinom Maje Oven i Katharine Zanier iz Zavod za varstvo kulturne dediščine Slovenije s posebnim osvrtom na mogućnost prijavljivanja Claustre na UNESCO.

Koliko je važno sudjelovanje raznovrsnih dionika u pripremi, prihvaćanju i izvođenju plana upravljanja naglasila je Jelka Pirkovič iz Univerze v Ljubljani, te rekla da kvalitetan Plan upravljanja može biti jedino sudjelovanjem svih dionika te međusobnom suradnjom.

Upravo iz tog razloga u sklopu projekta Claustra za potrebe izrade plana upravljanja Claustrom napravljen je upitnik za sve dionike, koji će biti svi dionicima poslan (a možete ga pronaći i na našim stranicama te nam ga posalati ispunjenog LINK), a u njega nas je uvela Katharina Zanier iz Zavoda za varstvo kulturne dediščine Slovenije.

Za kraj sudionici su dali svoj dio u projekt umješani u četiri grupe po principu rada World Caffe-a. World Caffe radionica bila je odličan način da se sudionici iz Hrvatske i Slovenije bolje upoznaju te zajednički pokušaju doći do rješenja i ideja na četiri teme vezane uz baštinu Claustre. Zaključke s World Caffe radionice možete pročitati na LINKu.

Više o radionicama, naredne termine održavanja te kako sudjelovati, možete saznati na LINKu ili iz letka na LINKu.

Pogledajte i prezentacije s radionice u Rijeci te se pripremite za naredne. LINK