Održane radionice o modelima informiranja građana

kockica hrvTransparentnost u društvenom/političkom kontekstu izuzetno je važna karika za demokratsko društvo. Javno djelovanje pojedinaca, društvenih skupina, organizacija, institucija i državne vlasti koje karakterizira otvorenost odnosno spremnost da se podaci učine dostupni javnosti govori o njihovoj odgovornosti prema široj zajednici. Informacije dostupne građanima omogućavaju stvaranje povjerenja i olakšavaju sudjelovanje građana u stvaranju i donošenju politika, ali i rješavanju problema.

Društvo u kojem vlast i nadležne institucije rade svoj posao te informacije javno iznose na uvid građanima označava visok stupanj razvijenosti.

U svrhu unapređenja transparentnog djelovanja i komunikacije institucija s javnošću u sklopu projekta Partnerstva za okoliš održane su radionice modelom individualnog rada s različitim subjektima, od komunalnih redara, pročelnika, viših savjetnika, ekologa, inženjera, iz općina, gradova, komunalnih i parkovnih javnih poduzeća te šumarija, s područja Primorsko-goranske županije, a koje djeluju na području zaštite okoliša, prirode te njihovih nadležnosti. Razlog odabira ovog pristupa radu je različiti stupanj obavještavanja te metode koje se koriste u svakoj od tih institucija. Analizom je utvrđeno da nijedna od nabrojenih ne koristi društvene mreže, da gradovi i općine za razliku od drugih subjekata imaju bolje razvijene mrežne stranice, s više korisnih informacija i općenito bolje dizajnirane, kao i dostupnije kontakte zaposlenika.

Korištenje web i mobitel aplikacija putem kojih građani mogu aktivno prijavljivati komunalne probleme kao npr. zakrpaj.to pokazalo se kao dobar alat, ali samo na određeno vrijeme – dok ostaje kao ideja u “svijesti” građana. Iako su aplikacije postavljene na početne stranice gradova/općina građani nakon par mjeseci gube interes/zaborave na aplikaciju te se broj prijava konstantno smanjuje. Zaključak je da bi se boljom kontinuiranom promocijom mogla stvoriti navika te da bi time aplikacije pridonijele bržem rješavanju problema u zajednici.

Sudionici radionica su zainteresirani za rad Zelenog telefona te mogućnosti suradnje, a time i značajnijeg iskoraka prema javnosti te brže rješavanje situacija u okolišu. U tijeku je i emitiranje radio emisija o Zelenom telefonu na Pomorskom Radio – Radio Bakar kojima se pozivaju građani da upute pitanja gostima emisija, te prijave probleme u okolišu na Zeleni telefon lokalnim pozivom na broj 072 123456.

Razmijenjena su i druga iskustva Žmerga s provedbe programa Zelenog telefona, ali i općenito rada, vezana za informiranje građana te su sudionici radionica bili zainteresirani za naš rad na Zelenom telefonu, kao i pozvani da gostuju i javljaju svoje obavijesti u radio emisiju o Zelenom telefonu.

HEAD cro